fredag 14 maj 2010

Unblogged



Tiden rusar på. Betygskonferens i Ellös, dansuppvisning i Mölndal, konfirmation i Vikens kyrka, allt samma helg. Sen jobbdagar med nytt kunduppdrag, lagerinspektion för annan kund och så plötsligt Kristi himmelsfärdsdagen...puh! Vi spenderade delar av gårdagen med lyckad shopping...många rabattkuponger gav linnen, bikini, underkläder, joggingbrallor och klänningar. Ja, allt var inte rabatterat men jag och dottern kände oss glada och lyckade med påsarna fyllda av plagg i fina färger. Mina klänningar drar åt två helt olika håll, en är ceriseröd med benvita prickar, omlottskuren och riktigt vintage i stilen, medan den andra är helt contemporary, dip-dyed i benvitt, nougatbrunt och mörkt vinrött. Den är skrynklig och man kan knyta upp den på insidan på många ställen för att skapa en puffig lite ojämn nederkant. Härligt med nytt i garderoben efter vårens åtstramning på grund av ebb i kassan och osäkerhet om framtiden. Nu kör jag på och hoppas på det bästa. Ser fram emot hösten på skolan. Kommer nog att jobba lite mer där. Känns hedrande och roligt att få det förtroendet. Jag hoppas också få hålla nån mer kreativ hands-on-kurs med tyger och skapande utifrån till viss del givna förutsättningar.
Jag har börjat få lite kommentarer på mina inlägg. Tack ni som tittar in och tar er tid att kommentera eller uppmuntra, på bloggen eller på Facebook, det är jätteroligt.
Jag vill också varmt rekommendera er som är intresserade av design och inredning att gå in på The Selby`s hemsida. Den är magisk. Kolla in Philip Starcks hem. Man kan inte komma längre från minimalism än där. Helt underbart! Länken finns bland mina favoriter här bredvid. (Jag har fortfarande inte lärt mig hur jag länkar i mina inlägg = för gammal? för ointresserad ? för trög ?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar