lördag 22 maj 2010

En överlevare



Vi har haft en fantastisk Clematis som heter Summer Snow på vår balkong under flera år. Den har slingrat sig med metervis långa stammar upp och runt i en stor kruka och blommat med kaskader av små vita blommor under hela sommarperioden. Förra året tyckte jag den blommade mindre än tidigare, och efter vår kalla vinter trodde jag den var död, för jag kunde inte upptäcka något liv någonstans. För någon vecka sen bröt och klippte jag ner den helt, och hade börjat fundera på vad vi skulle köpa för något i stället, men bara ett par dagar senare upptäckte jag små, små skott ner vid de gamla stammarna på fyra ställen. Idag när det är varmt och lite fuktigt tror jag skotten växer medan jag tittar på dem. Nu skall det bli spännande att se hur den tar sig, så inköp av ny växt får vänta.
Jag har också sytt kuddfodral av tyget från Afro Art som jag köpte häromdagen. Det blir kaxigt med de starka färgerna till växternas lugnare bladnyanser. Nu är jag övertygad om att det kommer att bli fint på vår balkong i sommar också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar