onsdag 5 maj 2010

Nöjd med blå Camilla och tack Lars Norén


Såhär fin blev stolen jag skrivit om tidigare. Om ni kikar på böckerna på stolen ser ni Lars Noréns En dramatikers dagbok. Jag har haft den på gång sen februari 2009 och jag läste ut den igår kväll. Det har varit fantastisk läsning. Han skriver mycket om att skriva, om att hitta den form han vill ge texten och jag tycker att han varit rädd om språket även i sitt dagboksskrivande. Jag köpte boken för att jag redan under läsningen av först sidan i butiken sögs in i hans språk och den har givit mig mycket under det år jag levt med den vid sängkanten. Tack för det Lars Norén. Dessutom är bokens formgivning vacker.

1 kommentar:

  1. Sådana guldpärlor är man rädd om inte sant!
    Tack för din trevliga kommentar på min blogg!
    Ha en skön kväll och en härlig morgondag!

    SvaraRadera