lördag 27 mars 2010

Reningsborg i Angered


Vi tror vi har gjort ett fynd idag. För ett par månader sen kom min man hem med en platt-tv och plötsligt fick vi tänka om i vardagsrummet. Tidigare hade vi TV:n på en låg hjul-ställning, designad av Camilla Wessman, men den har nu gjort sitt då väl knappt någon har stora bulliga tv-apparater längre. Var skulle vi nu ställa TV:n? Temporärt har den stått på en gammal Akrobat-sektion från IKEA, och det har inte sett klokt ut, för högt, för lite plats till alla gadgets man måste ha, så som högtalare, dvd-spelare, en lite dosa för USB-minnen och alla förhatliga sladdar, eller heter det kanske kablar...? Vi kände att vi behövde ett länge, lägre skåp av något slag, 30-tal, 40-tal eller 60-tal. 60-tals skåp är svårare att hitta och de är dyra om de är bra, men björkskåp från 30-40-tal finns det rätt gott om, och Reningsborg i Angered är en riktigt bra lopp-marknad. Den är stor och har inte så mycket innerstadskunder, vilket gör att man kan fynda sånt som försvinner snabbt inne i centrum.
Vi hittade en lagom hög, lagom lång, skänk kan man nog kalla den, i den mörkbetsade björken som var så typisk på såna möbler och som jag faktiskt kan förlika mig med. Den har ett par slingerdekorationer på dörrarna och tass-fötter på lite svängda ben. För att uppdatera den skall den målas inuti. Jag har redan köpt färg, en petrolblå nyans som kommer att bli väldigt bra tillsammans med den mörkbruna tonen. Nu kommer också soffbordet från Ikea PS att få samma färg på hyllan under, innerväggar och "tak". Det har jag tänkt länge och nu skall det bli av. Se här så vilset och obalanserat vi har haft det i två månader. Jag återkommer med resultatet efter påsk, när jag skall måla insidan och bordet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar