torsdag 11 mars 2010

Fina Gertrude



Jag var i Stockholm igår. Vid Norrmalmstorg öppnar idag Gertrude Home Bed Bath, en fantastiskt fin butik i en imponerande och inspirerande lokal. 900m2 i två plan med elegant internationell stil på gatuplan med märken som Calvin Klein, Ralph Lauren, Kenzo och Schlossberg och en övervåning med stort inglasat takparti och en liten uteplats. Däruppe samsas märken som Designers Guild, Mille Notti, Mimou, Engmo Dun och Canada Goose och Klippan med några för mig mindre kända varumärken i en skönt avskalad men ändå elegant butiksmiljö. Igår var det pressfrukost och representanter för de olika varumärkena var där på morgonen. Jag hann precis dit efter att ha fastnat i ett hemskt gatuarbete när jag trodde jag var smart och tog bussen från Centralen för att tjäna lite tid. Så kan det gå, men vi gick glada och inspirerade från butiken trots min sena ankomst. Känns så roligt att vi finns med hos dem med en så fin avdelning som bilden ovan visar. Vi fick också med oss en påse med presenter. Mums att packa upp efter bånglig tågfrakt på kvällen och ett stort lycka till till ägarna som gjort en sådan nystart och satsning efter många år på NK.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar