lördag 12 april 2014

Inte lika roligt längre


Jag har ett gäng fjädrar i olika färger som jag haft länge och kombinerar på olika sätt varje år. I är är riset jättefint med vitt, brunt, blekt aprikosorange, gult, grönt och lite rosa, men när man får reda på att fjädrarna naturligtvis kommer från fåglar som inte behandlats väl, så faller lite av den lustfyllda aspekten. Jag kommer inte att köpa några nya fjädrar i alla fall. På trendenser.se får man tips om pappersfjädrar man kan göra själv. Väldigt fina och ett hållbart och elegant alternativ.
Sitter samtidigt som jag skriver detta och ser på ett inslag i Sverige! som handlar om all plast i haven och allt skräp som skadar och dödar djur och fåglar och mår ännu mer illa. Hur skall vi komma till rätta med alla problem och all skit vi håller på med? En stor eloge till alla som aktivt engagerar sig. Själv bidrar jag bara med pengar till organisationer jag tycker arbetar på ett bra sätt för djur, miljö eller människors framtid, men det behövs ju också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar