onsdag 8 maj 2013

Morgonpromenad från Slottsskogen till Klippan

Jag var på Colourhouse igår förmiddag på ett seminarium om inrednings"trender"för höst vinter 2014/15. Alltid roligt och spännande att lyssna och sen bläddra i färgkartor och olika trendföretags vackra inspirationsmaterial. Förutom lite tankemässig luft under vingarna fick jag med mig en del färger på näthinnan som jag tror kan fungera alldeles utmärkt för Canada Goose Homes A/W 14/15 kollektion.
Jag hade god tid på mig på morgonen så jag bestämde mig för att gå från Spårvagnshållplatsen Botaniska över Slottsskogen, Kungsladugård och Majorna ner till Klippan vid Göta Älv. Sol och vårvärme och ett par överraskande fina dammiga skyltfönster på vägen. De två översta bilderna från ett bokbinderi på Kungsladugårdsgatan och de två undre från en liten antik-pryl-loppisbutik mellan Mariaplan och Jägerdorffsplatsen. Mums från Instagram och hur fint som helst. Vilka färger och så extremt sammanhållna kompositioner. Jag behövde bara flytta telefonen och kolla noga innan jag knäppte bilderna. Jag älskar när jag bara plötsligt och helt oväntat ser sånt här och backar gärna tillbaks och fiskar upp kamera eller mobil.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar