lördag 4 maj 2013

Lättnad och saknad

Efter en intensiv period av noggrann tillskärning, noggrant val av vilka tyger som skall placeras var, noggrann sömnad och hyfsat noggrann handkviltning är mitt "täcke" i blått och vitt klart och levererat till Laptäcksverkstan, som står bakom den utställning som skall hållas på Mölndals Museum från 1 juni till 29 september. Skönt att avsluta, men samtidigt känns det lite tomt, för nu kommer kvilten att vara borta under en längre tid då utställningen skall vidare till Danmark i höst.
Under den sista veckan började jag längta efter att börja på något nytt, och jag har börjat fundera på mina "vykort" jag skall sy till efter sommaren. Det är årets utmaning i Lapphexorna. Jag håller på att bearbeta ett par olika foton jag tagit, ett i Ålborg och ett i Paris, som jag skall försöka sy. De blir lite mindre än A5 och förhoppningsvis lite grafiskt strama med mycket grått och få starka färgeffekter. Utmaningen blir väl pillighetsnivån. Jag tänker lite på hur jag gjorde med ELLE-omslaget och skall använda ungefär samma teknik, men jag tror jag skall maskinkvilta dem. Lätt när de är så små.

1 kommentar:

  1. Ett vackert täcke i blåvita tyger som Du sytt. Det täcket kan Du vara stolt över att visa på Er utställning, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera