lördag 22 januari 2011

På gång och klart på Formex




Här är vår monter medan vi jobbade med den och när den var klar. Vi blev väldigt nöjda med den och har också fått beröm från kunder och andra mässbesökare. Det är så roligt att få höra uppskattande ord och beröm. Tack tack och det ger motivation och lust att jobba vidare och fundera på nästa kollektion.
Formex i övrigt blir aldrig lika roligt som första gången. Man blir van, känner igen sig, vet vad man bör titta på och vad man absolut inte får missa, men visst är det roligt och inspirerande. Jag tittar på människor och montrar, man ser vilka som flyttar till nya bättre, eller kanske mer tillbakadragna lägen på mässan. Man ser nya utställare, men saknar sällan såna som försvinner, för utbudet är så stort. I år hade söta lakansmärket by Svedala en stor monter i B-hallen och mitt emot den visade favoriten Maria Montazami en kollektion med tassels, eller tofsar, som man säger på svenska...
Vi på Canada Goose Home, som är placerade mitt emot danska firman Nordal, scannar naturligtvis av deras monter fylld med nygjort gammalt i sköna färger. Jag och min kollega köpte läckra barockinspirerade stora ljusstakar förra gången, och de har verkligen lyst upp vintern hemma hos mig, vare sig ljusen varit tända eller inte. I år hade de nya ljusstaksvarianter, mer nötta,rostiga, titta på översta bilden...och sköna utebord, stolar och bänkar i avskavt blått eller turkosgrönt...varför har jag en så liten balkong? Förresten har jag ju redan en turkos, ommålad och flagad ikea-stol i gammal modell på balkongen, som jag tror jag skall fixa till med ett extra lager färg och lite egen-skav till våren. Såg också många fina lampor. Själv gillar jag mer strama varianter eller lampor med industri-känsla, men jag tror min dotter skulle gilla en lite mer romantisk lampa i sitt fönster och jag såg en fin i Watt och Vekes monter. Får se om jag kan få tag på en sådan.
Jag blev inte så förtjust i trendmontern denna gången, faktiskt inte ett dugg inspirerad. Tyckte den var fylld av plåtter och krimskrams. Fanns några fina stora vaser, nån gammal från Uppsala-Ekeby såg jag, och flera till som också var fina, men annars kändes det rörigt och för mycket av allt. Jag såg en äldre fåtölj omklädd med rosa tyg, just nu tror jag det var från 10-gruppen, men jag kommer inte ens ihåg det helt säkert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar