onsdag 7 april 2010

Upp och ner i egenföretagandet och bland böckerna

Jag har nog gjort generalmisstaget att ha för få tänkbara uppdragsgivare på lut, så nu när det visar sig att de uppdrag jag har, inte är så omfattande som jag trott och hoppats, måste jag ut ut ut och hitta nya jobb. Jag har redan fått ett avslag medan jag fått i alla fall positiva tongångar från ett annat företag. idag har jag suttit och skrivit presentationer till ytterligare ett par företag jag gärna skulle samarbeta med. Vi får se hur det går.
När det är såhär, känner jag hur viktigt det är att kämpa mot frustrationen och försöka hitta konstruktiva och roliga vägar vidare. På kontoret sitter jag och jobbar med tryckidéer, som i bästa fall kan väcka intresse, och hemma har jag hakat på min mans idé om att rensa ut böcker. Vårt arbetsrum är för litet (compact living...) och jag skulle behöva ett stort skåp för mina tyger och prover, men det får inte plats så länge vi har fyllda bokhyllor där. Jag har inte tidigare velat göra mig av med gamla romaner från 70 talet och framåt, men nu åker alla böcker jag inte fortfarande har starka minnen av. Det är en skön känsla.
Jag har alltid haft svårt att rensa. Till exempel har jag sparat gamla årgångar av Sköna Hem och ELLE Interiör i minst tio år. Från och med igår kväll är det fem år som gäller, så nu har jag mycket att gå igenom, för att bara slänga dem utan att dra ur intressanta, vackra eller inspirerande bilder och reportage, vill jag inte.
Jag fick en riktigt kick när jag i första tidningen hittade en idé att sätta på ben på en Akrobat-kub ( ja vi har två till, inte bara den som TV:n stod på och loppis-gubbarna fick bära iväg efter leverans av den "nya" fina skåpet till TV:n). Jag tycker om att få upp möbler från golvet och att hitta ben hos någon återvinnings-butik för möbler och inredning, känns som en super-idé! Hurra, nytt projekt att ta tag i!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar