tisdag 23 februari 2010

Vår 2011 på gång


Jag vet naturligtvis inte om jag har rätt men efter att ha lyssnat på Li Edelkoort i höstas, vet jag i alla fall att grova naturmaterial som är tvättade och nötta kommer att vara intressant. Tänk kraftig bomullstwill, kraftigt linne och denim som alla fått ett skönt använt lite skrykligt utseende...Dessutom lekfulla och söta blommor (Liberty) rutor (madras eller enkla röd-blåvita, gul-blåvita) och ränder (dito)...sköna bleka pasteller med vitt och natur och mycket trä trä trä, kanske som drivved, kanske som varmt brun teak eller andra mörka eller varmt betsade träslag, eller white washed. Jag såg i en av alla danska montrar som fanns på Formex en skyltning med linne, vitt, blek ljusblå, dovt åskblå, en dov faluröd plus korg av något slag som var gråbrun med vitaktig finish. En skön utveckling på beach house-stilen.
Jag sitter med en tidningsbild framför mig som går i ljusgult, blekrosa, benvitt och vitt plus lite bruna och växtgröna inslag. En romantisk dröm...
Annars ser jag linne svart och vitt, linne med starka färger, linne med sköna blå toner tillsammans med brunt och vitt och mitt favorttema med retrominimalism.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar