tisdag 23 februari 2010

Att sprätta bort korsstygn och skotta snö


Jag tillbringade två timmar på mammas garagetak med att skotta bort så mycket av snön som jag kunde. Jag tycker om att känna att kroppen orkar och att tänka på att lyfta rätt och bära rätt.
Igår kväll satt jag hemma, skönt trött i kroppen, och sprättade bort bruna och orange korsstygn från en av dukarna jag köpte på lördagen. Tyget är för fint för att förfaras. Det kommer att bli huvudmaterial bakom mina jojo-snurror.
Bilden här visar work in progress.

1 kommentar:

  1. Hej! Såg dina snurror o undrar om du använder några hjälpmedel för att göra dem? Såg några plastmannicker på symässan i Gbg, men den storleken jag ville ha var slut. Nu hittar jag inga o vet ej var jag ska leta, vet du? Tacksam för svar, Christina

    SvaraRadera