onsdag 2 oktober 2013

Direkt från New York

Mitt dyrfina garn från Purl Soho i New York har kommit. 100% merinoull i en färg de kallar Dark Loam. En riktigt mörk brun färg, och just så fin som jag hoppades. Modellen syns på bilden. En cool, minimalistisk, lite slapp tröja med säckig polokrage. Allt kom fint inpackat i orange silkespapper. Nu måste jag översätta amerikanska sticknummer till europeiska, men det såg jag att man kunde göra på Ravelry-sajten, och kanske köpa nya stickor. Om jag tycker att jag har råd skall jag köpa de avtagbara multifärgade rundstickorna, för de är så otroligt sköna att sticka med. Sen måste jag räkna om alla storleksmått till centimeter så jag väljer rätt storlek. Ett roligt höstprojekt att spränga in mellan allt annat.
Ikväll Kobra-start på tv. Nästan alltid intressant och välgjort. Eftersom jag är inne i en period då jag söker efter intressanta program att fördriva tiden på kvällen med, blir det bra med stickning. På måndag börjar förresten Hustoppen på tv 8. Gert Wingårdh, Thomas Sandell och Carouschka Streiffert analyserar och betygsätter de hus som programledarna besöker och visar upp och diskuterar. Kul att det är tillbaks. Infotainment som passar mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar