måndag 21 oktober 2013

Li Edelkoort

Jag har precis fått bekräftelse att jag fått plats på föreläsning av Li Edelkoort om sommaren 2015. Berns, Stockholm, 19 november. Jag blir på nåt sätt upplyft av att lyssna på henne och se hennes presentationer. Hon är så proffsig och så inspirerande och klarsynt och har varit en förebild för mig ända sen jag var och lyssnade på henne en gång på Rööhska för säkert femton tjugo år sedan. Dyrt, ja. Värt det, ja!
Har bokat resa så jag hinner till Moderna Museet och se Cindy Sherman och ev också till Fotografiska. Tror Paolo Roversi, modefotograf, ställer ut där.

Jag har också lagt till en länk till hennes Trend Tablet i min lista är intill. Där finns information och rapporter om diverse intressanta fenomen och personer och utställningar och annat som händer i formvärlden. Li har ett fantastiskt öga för både ny och äldre textil. Besök till exempel  www.trendtablet.com/5848-from-japan/ och scrolla till bilderna från utställningen om gamla lappade och lagade kimonos. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar