tisdag 24 september 2013

Kviltföreningen Rikstäcket

Igår betalade jag medlemsavgift till Rikstäcket som är Sveriges landstäckande kviltförening. Har tänkt göra det i typ två år, men jag tycker tidningen brukar var lite tråkig och så har det bara inte blivit av. Nu när jag lånade senaste numret av mamma blev jag inspirerad att vara med och sy ett bidrag till NQT nästa år, och då måste jag ju bli medlem först.
Jag har redan gått igång med min idé, skissat och börjat plocka fram tyger: Säkert fattas det några tyger, så jag skall hålla ögonen öppna och det är ju alltid kul när man tar på sökar- och shopparögonen.
Annars hade jag börjat känna en viss mättnad inför lappsömnad. Jag vill mest sticka och längtar efter mitt garn från Purl SoHo. Hoppas den dova bruna färgen jag beställt är så fin som jag vill att den skall vara. Det var ett svårt val, men just nu är jag inne på mörka färger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar