onsdag 10 juli 2013

Mer om the Apartment

När jag första gången gick in på the Apartments hemsida såg jag att i den ljusa lägenheten, bland de vackra möblerna och objekten, de fantastiska mattorna och konsten, fanns superfina lapptäcken och även nån cool kudde i lappteknik.  Det som fick mig att gå igång var att helheten blev så bra och lapptäckena framstod som så ytterst moderna och minimalistiska, trots att de flesta var gamla. Jag känner ännu tydligare att jag inte vill sy pillemojs och bilder utan verkligen fokusera på former och färgkomposition. Kanske också sy med så gott som enfärgade tyger, så som jag sett att även Kaffe Fasset skall visa i Birmingham. Just nu kan jag emellertid inte sy något alls (på maskin), för min gamla trotjänare är inne på service till nästa vecka. Jag har klippt till mina skrottar och börjat lägga ut dem till en avlång kvilt (till den lilla kökssoffan). Det är bara att hoppas att det blir fint. Funderar på tyg och färg till yttersta skrottarna som skall vara i samma tyg plus vad jag skall ha för kantning. Får dyka ner i mina förråd och se om jag har något som passar. Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar