söndag 29 juli 2012

Superskön slapparvecka i västra Skåne

Fem dagar med solskyddsfaktor 30 och Jane Eyre av Charlotte Brontë. Både brunare och en läsupplevelse rikare. Sköna flugor att slå ihop. Värmen som varit här har verkligen fått mig att gå ner i varv. Dotter och make och jag har bara softat. Välbehövligt verkligen. Planer har reviderats och nu blir de enda utflykterna Mölle idag, Helsingborg i morgon och Köpenhamn på tisdag. Sen tillbaks till Göteborg och lägenhetens halvkaos. Jag vill bara meddela mina följare att en av hyllorna över arbetsbordet på bilden i inlägget nedan rasade ner när jag satt upp bara lite mer på den, så hyllor i dessa 50-talsväggar verkar bli ett problem att lösa.




Igår tornade mörka moln upp sig och vi väntade oss ett rejält eftermiddagsåskväder, men det gled norrut och senare kom bara en liten skur. Dock fantastiskt dramatiskt när vi var ute en liten promenad i byn. Danmark på andra sidan Öresund kan bara anas vid horisonten...

1 kommentar:

  1. Hoppas din sommar blivit lika fin som min............nu är det snart dax för hösttankar och roliga arbeten som väntar i ljusets sken. Må gott och lev väl.............

    SvaraRadera