tisdag 17 juli 2012

Nästa steg är...




...att få dottern att flytta ut sitt sista krafs ur det som nu är arbetsrum. Hon bor i sitt rena fina nya rum och orkar inte ta i gamla ungdomsböcker och halvt utnötta strumpor och näst intill tömda lotion-förpackningar! Jag flyttar in innan hon helt flyttat ut, låda för låda. Känner mig som en mycket motiverad blåslampa. det konstiga är att dottern verkar vara helt opåverkbar av min lust, mitt behov att få komma in mer ordentligt och så snabbt jag kan i rummet! Galet! Jag vill se hur det känns att jobba i rummet med hennes arty romantic Pip Studio-tapet. Nu står och faller allt med vad vi kan fixa för förvaring. Dottern behöver ett avlångt skåp som hon kan förvara kläder i och ha TV på. Det hoppas vi hitta på loppis för att sedan måla och fixa. Sen skall jag slipa och lasera gammal lagerhylla till henne. Vi behöver även bokhyllor i arbetsrummet och jag skall måla en existerande hylla och byrå i rätt grå nyans. typ nån fin pärlgrå sjuttonhundratalsnyans.

1 kommentar:

  1. Vill bara önska dig en glad sommar.........hoppas att du njuter lika mycket som jag.
    Nu har jag virkat 1.700 rutor inte illa (tömt halva garderoben i ateljen) och fyllt med plädar i mormorstäcken.
    Bra presenter till barn och barnbarn..det gäller att hinna med och ligga i!
    Ha det gott kul att läsa din blogg
    sommarkramar ewa-christine

    SvaraRadera