tisdag 27 september 2011

sena kvällstankar


Efter lång dag på jobb och trevlig kväll med nya Lapphexor funderar jag på kunskap och passion. På jobb känner jag ofta stor frustration över att de som skall utföra jobbet inte har relevant kunskap och att uppdragsgivaren naturligtvis vill att det skall bli bra, men samtidigt tycker att det borde vara lättare och ta mindre tid att komma rätt. På andra sidan jorden sitter ambitiösa men inte tillräckligt erfarna personer och gör sitt bästa, som ändå inte är bra nog. Här hemma finns konkurrens från de som redan jobbat några år och kommit förbi de värsta nybörjarproblemen. Jag tycker inte om att måsta släppa igenom produkter som kunde varit bättre och vet nu varför jag INTE köper okända brands från nätet.
Kväll med nya Lapphex-medlemmar. Inspirerande att möte kvinnor med olika relationer till kreativitet och lappsömnad. Hur skall vi fånga upp och fortsatt inspirera och utmana våra medlemmar?
Jag börjar fundera på vår nya utmaning. Tror den kan bli riktigt bra om vi alla känner inåt och vågat skapa utifrån det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar