tisdag 17 maj 2011

Trädgårdsfredag på Liseberg


Ja det är ju ingen nyhet med Lisebergs trädgårdsdagar, men i år hade vi ovanligt trevligt där, jag och min mor.
Vi styrde mellan de lite mer intressanta utställarna med antingen extra fina utställningsmontrar eller med mer intressanta växtsortiment.
Det känns spännande med ofta små och mer udda växter för skogsträdgårdar, sand- eller stenanläggningar. Där tittade vi, köpte lite och njöt mycket.
Fortfarande tycker jag att mörka blad och blommor är väldigt fint och det känns att det är fler än jag som fallit för det.
Hur det står till med de pelargon-intresserade vet jag inte riktigt, för mitt intresse har svalnat lite. Jag kommer alltid att tycka om pelargoner och en av min mest inspirerande bilder är en från Ray och Charles Eames hus, en mycket modern byggnad med stora glaspartier och mycket av deras coola möbler. Utanför fullt med stora blommande pelargoner i lerkrukor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar