torsdag 24 juni 2010

Efter Stockholm



Ny handväska och nya fotoböcker. Mums för själ och ögon. Mulberry och Annie Leibovitz och Vee Speers. Fotografiska ett inspirerande hus med fina och mycket varierade utställningar. Mersmak. Blir fler besök. Skulptur av Dan Wolgers. Att köpa dyr väska för först gången i livet också en skön upplevelse. Kvalitet, bra och trevlig service och små bonuspresenter i påsen. Dyrshopping dock inget jag kommer att frossa i. Det tillåter vare sig ekonomin eller samvetet. Har tråcklat lite på mitt neon-broderi. Vet vad jag skall sätta till för tyger och kanske skall jag göra nån slags blockhusruta-inramning. Det går framåt även om långsamt. Känner visst ansvar att inte bara lägga projekt åt sidan utan hålla dem levande, nu när jag dokumenterar vad jag håller på med. Planen för sommaren är att brodera klart de sista mindre rutorna på detta, men även att kvilta vidare på mitt enda lapptäcke. Det började jag sy på 70-talet när jag var tonåring. Redan då älskade jag tyger och täcket innehåller många av mina favoriter från då plus fulroliga tryckta gardintyger från tiden och en del äldre tyger. När jag hittade täcket efter 25 år fortsatte jag i samma stil och nu håller jag på att kvilta. Det blir smalt och långt, för att passa tvärs över våra sängar, men inte täcka dem, eftersom jag inte riktigt klarar av överkast. Kommer säkert att ta ett år till innan det är klart. Fortsättning följer om detta projekt. I morgon midsommar med fläder-jordgubbstårta och nåt grillat till halloumi-sallad, och så lite matjessill och potatis förstås. Svårt att undvika och det är ju ganska gott ibland med lite sill. Fick till slut lite mat-inspiration efter att ha tittat i en del matblad och tidningar. ENKELT blir mitt mat-ledord för sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar