söndag 22 juni 2014

Hemma hos


Bilderna av Maja Fjästad

Det blir ofta Instagram som får mina bilder, men här kommer en liten uppdatering om hur hall/matplats blev efter ommålning och flytt av kylskåp och glasskåp.
Den grå färgen som blev över då vi inte fick måla våra sovrumsväggar utan måste använda tapet, har räckt till den lilla hallen utanför badrum, sovrum och arbetsrum plus till den tidigare grågröna väggen i hall/matrum och en av de vita väggarna där jag tidigare hade min stringhylla med keramik. Tänk att en förhållandevis liten förändring kan skapa så mycket positiv energi som jag kände efter den lördagen då jag målade om. Vi blev så nöjda och peppade och hela matplatsen blev mycket finare och mer tillgänglig och nu letar vi nya stolar i stället för den trista kökssoffan. Prio ett och dröm är Eamesstolar i plast med träben men jag inser att vi inte har råd just nu, så prio två är 60-tals teakstolar med tygsits som jag tänker klä om i tyger från Skinny Laminx.
Skinny Laminx är ett litet sydafrikanskt företag med en superduktig designer som gör tyger precis i min smak. Hon poppar upp då och då och jag blir alltid lika glad. Metervaran finns inte i Sverige men jag hoppas jag kan beställa från England. Tyget ovan heter Orla, men det är tyget nedan jag nog helst vill ha.
Men först måste vi hitta stolarna. Vi började igår på midsommardagen då vi for upp till Reningsborg i Angered. Där var full kommers, men vi hittade inga stolar. Jag kom dock hem med ett tillägg till keramiksamlingen.  En fin kanna från Laholmskeramik för 25:-. De två små naggarna har jag vänt inåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar