måndag 16 juni 2014

Blomsterfrossa och STRIKK-tankar

Skrynkliga laxrosa vallmo 

Close-up på skön färgsättning

En av alla aklejor i mammas trädgård

Gul vallmo och blålila akleja

Dahlia nr 1 på balkongen

Dahlia nr 2 på balkongen

Två pelargonälsklingar 

Mörka blad och kallrosa enkla blommor, superfin

Skön färgmix på äggskalspelargonen
Det är näst intill omöjligt att inte grotta ner sig i färger och former när alla växter är så praktfulla. Bilderna ovan från mammas trädgård, min balkong och pelargonsamling. Ja, kanske inte en riktig samling ur samlarperspektiv, men jag har ganska många olika sorter. Återkommer när jag räknat dem.
Jag börjar förbereda mig inför jobbstart på STRIKK den 8 juli. Var där i fredags och träffade Elenore Karlsson som grundat och drivit butiken i alla år, de senaste åren tillsammans med sina döttrar. Hon visade sig vara både inspirerande, kunnig, kreativ och idérik. Mycket på gång med ny webbshop och hemsida, alltid kreativa förändringar och omflyttningar på gång i butiken för att väcka ögat och inspirera kunderna. Nya garner under eget märke kommer framöver, och egna STRIKK-stickor i bambu. Spännande! De har så säker färgkänsla och gör självständiga och spännande garninköp. Ser fram emot att få bli en del i teamet och att vara med och sälja av deras underbara personligt utvalda garner i fina kvaliteer. Återkommer både här och på Instagram (byelisa) med bilder och information när jag kört igång. Nu försöker jag lära mig sortimentet så jag inte är helt nollställd när jag börjar jobba!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar