onsdag 19 februari 2014

NQT Norge inställt

Ett hörn i vårt lilla vardagsrum, för färgernas skull
Det var tur att jag hann avsluta mitt bidrag till NQT innan de beslöt sig för att ställa in mötet, annars hade jag kanske lagt det åt sidan och inte avslutat ordentligt.
Denna gång skulle det bara blivit två år mellan mötena på grund av att Norges nationaldag krockar med Kristi Himmelfärdshelgen nästa år. Jag är övertygad om att det hade varit bättre att skjuta evenemanget ett år framåt i tiden. Vi har en tendens i dagens samhälle att överdosera allt och aldrig hinna längta efter något. Well well. Synd bara om de som jobbat med evenemanget och planerat. Nu blir det kanske om två år till i alla fall. Vi får se.
I går kväll tittade jag på nån av alla TV-kanaler mellan tio och halv elva. Det var ett inslag (säkert ett par år gammalt) om konstnärer som på något sätt samarbetar med modevärlden eller gör konst av mode / mode av konst. Det var intressant. Speciellt en engelsk skulptör som verkade i Milano och gjorde möbler och smycken och även bilder (mer som grafiska reliefer) var spännande. Jag blev inspirerad, men också lite avundsjuk på deras verkstäder och ateljéer och allt de gjort och gör. Kan man bända och vrida sig till större produktivitet, eller bättre kvalitet?
Nu går jag igång med ett litet testprojekt, som jag skall visa upp så snart jag har något att visa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar