tisdag 8 november 2011

En påbörjad utmaning. Än så länge enligt idén jag har. Formatet det bästa med hela projektet. 25 x 25. Klart hanterbart. 
En stor ram till ett löv, en ram som faller omkull, står i vägen, pockar på uppmärksamhet. Skall väl kunna bli något, men det kommer att gå åt mycket tyg. Det är mitt största bekymmer med det projektet. Hur få tag på den sorts tyger jag vill ha? Inte som att köpa nytt bara. Får kanske dyka ner i mammas korgar med mattrasor igen. Där brukar finnas skatter.
En rosutställning som hägrar. Även där klara idéer och utkast i datorn, men hur få ihop det med tyger och färger? Och vilken storlek skall jag göra. Idén fortfarande i sin linda. Största bekymret just nu var jag skall köra ut mina idébilder. Färgerna i min skrivare lär inte räcka och det går bara A4 papper i den.




Skulpturen på bilden såg vi i somras på Österlen. Där finns en stor gård i en vacker skog med ett gammalt stenmagasin för utställningar. Vi har sett bilder av Mattias Klum där vid ett par tillfällen. Platsen är väldigt speciell. Se grönskan och den lite disigt fuktiga luften på dessa bilder. Även en grå sommardag har en sådan skönhet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar