tisdag 7 december 2010

Det är aldrig för sent...

...att lära sig nytt. Jag har precis beställt Photoshop. Så spännande det skall bli att lära sig använda det. Jag ser att många av eleverna på Nordiska fixar och grejar med allt möjligt i Photoshop så jag har blivit inspirerad.
Jag har också beställt en bok som verkar fantastisk. Läste i Bloom, Li Edelkoorts magasin om från början växttrender men numera mycket bredare trender, om en australiensisk designer och växtfärgarmagiker som har gett ut en bok om hur man färgar och trycker med material från växtriket och utan kemisk påverkan. Det lät spännade och såg vackert ut på de som alltid underbara fotografierna i tidningen. Idag stötte jag på hennes namn igen i ett nyhetsbrev från Fiber Arts, en amerikansk textiltidning, som gjorde reklam för boken. India Flint heter hon och jag surfade runt lite i Usa och hos Amazon men landade på Bokus med tre till fem dagars leveranstid. Spännade och även om jag inte tror jag kommer att använda den rent praktiskt, så ser jag fram emot att få se mer av hennes ganska vildsinta men mycket vackra produkter.

1 kommentar:

  1. Å, vad kul!! Du får tala om sedan om Photoshop var sådär krångligt att lära sig som det verkar. Har tjyvkollat på det, men aldrig tagit mig tid att lära. Har inte programmet själv, men jag blir allt lite sugen.

    SvaraRadera