tisdag 9 september 2014

Röd handstickad tröja


Den blev klar för ett par veckor sedan, tröjan. Mohair, ull, alpacka i garnerna. Kul att mixa olika kvalitéer i samma plagg. Jag kastade mig in i nästa projekt, ett par grytlappar i Regnbågens handfärgade ekobomull. Det blir en vit med svarta streck och gröna kanter och en svart med vita streck och antingen gröna eller grå kanter. Vi får se. Först skulle jag hålla mig till vit med svarta kanter och svart med vita kanter, men då båda garnerna får korta streck av vitt alternativt svart när man stickar blev det för "blurrigt" med motsatt garn till kantning. Nu andas den vitsvartgröna lite Svenskt Tenn i sin skarpa färgsättning och den svartvita andas inte alls än för där är jag på första varvet. Återkommer.
Jobbet på STRIKK föder nya idéer varje dag. Har tagit hem lingarn och ullgarn som jag skall sticka en kudde av. Här en sneak peak i påsen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar