måndag 3 september 2012

Instagram

I sommar har jag blivit indragen i Instagram-världen. Ser nu min omgivning i kvadrater och tar mobilkort med tanke på vad som försvinner upptill och nertill när man lägger upp bilderna. Det är kul, men jag blir också påmind om att jag går mycket i samma spår och det jag ser har jag redan sett, fotograferat eller förmedlat tidigare. Vägen mellan hemma och jobb utanför Borås ändras mest med årstiderna och efter att ha tittat med Instagramögon under en period, känns plötsligt omgivningen alltför bekant och ointressant. Vad som är bra är just detta att man tittar, ser en skugga, en form, en skön vägg, en vackert skulpterad dörr, natur i staden, vackra färger...ögonen får träning i seende, vilket ju alltid är bra för en kreativ själ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar