onsdag 7 mars 2012

Nån slags tankevakum?

Just nu låter jag bara allt rulla på...hinner inte orkat inte riktigt nita fast tiden. Så mycket som borde fixas och göras, men svårt att få till det. Inte ens kunde jag hämta ut biljetterna till Madonna när jag hade tid mellan jobb och styrelsemöte i Lapphexorna, för kabeln till Ticnet var AVKLIPPT på Coop Avenyn.
Idag har jag emellertid fått lite kreativt flyt och känner att jag är på rätt väg med Canada Goose Homes vår och sommar 2013-kollektion. I morgon skall vi ha första mötet och sen skall det vara klart om en vecka ungefär så det känna bra. Ingen långbänk denna gång.
I lördags sydde jag en ros på Lapphexornas sylördag. Så fort jag sätter mig och gör något med händerna eller ritar en skiss blir jag så glad och nöjd. Att sy var så himla roligt så nu vill jag göra rosor i alla upptänkliga färger och former. Skönt att bara sy fritt utan mallar och millimeter. Det fixar man till efteråt. Ju mer levande och olika rosorna blir, desto bättre. Tack Patricia för dina tydliga instruktioner!
PS Felet där gult ligger över grönt skall jag sy bort i fållen...
Alla Lapphexor som vill kan möts på Akvarellmuseet i Skärhamn den 1 april och se Anu Tuominens utställning där. Jag hoppas på härlig inspiration!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar