tisdag 7 februari 2012

Klart löv

Igår sydde jag klart. Det blev stopp i spårvägstrafiken just då jag var på väg till bussen som skulle ta mig till Ellos utanför Borås. Jag missade sista morgonförbindelsen och gick hem och sydde i stället. Bonus. Nu har jag bara ett bekymmer, var och hur skall jag fotografera lövet? Det är stort och behöver en lugn bakgrund och hos oss är det trångt överallt. Trängre kommer det att bli då jag måste hämta hem det jag har stående på kontoret där jag lånade plats förut. Nu skall de göra om och behöver ytan. Jag får börja med seriös upprensning hemma och det är jag inte bra på, tyvärr. När fotot är taget kommer det in här. Jag gick rakt in i nästa projekt och började fundera på hur jag skall göra till Lapphexornas rosutställning i sommar i trädgårdsföreningen. Jag har ideer om pixlade rosor mot pixlat växthus. Tog bilder i somras som jag har använt. Kanske kan det bli bra, men har ingen riktig lust att börja rota i tygerna ännu. Se ovan totalt kaos som väntar.
Vi har också planer på att byta rum hemma. Dottern in i större arbetsrummet och vi in i hennes lilla rum med datorer och all min "skit". Jag hittade ett fint skåp på Formex som jag hoppas kunna köpa. Det bör rymma alla mina tyger och helst lite till. Sen skall vi ha upp konsolhyllor runt tre väggar plus ner på en vägg så vi får upp allt på ett snyggt och enkelt sätt (förutom borrandet...jag har borrfobi. Är alltid rädd att hamna fel, borren glider i de hemska stenväggarna).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar