tisdag 21 juni 2011

Ny familjemedlem



Vi har fått hem vår lilla valptjej, Melissa, så nu går mycket av vår tid till henne. Ut, in, lek, mat, sov, uppfostran, ut igen och så några sidor i Blonde av Joyce Carol Oates eller några kviltstygn på evighetshexagontäcket in emellan.
Vi träffades några stycken i lördags i Botaniska Trädgården och sydde tillsammans på den internationella kvilta-ute-dagen. Till ackompanjemang av fontänen vid de stora perennrabatterna hade vi trevligt och fick en del gjort och pratade med nyfikna besökare. Jag gick hem och fortsatte kvilta och börjar se slutet på arbetet. Mer än hälften är gjort och jag siktar på att bli klar i sommar. Jag började 1974 så det är dags att avsluta nu tycker jag.

2 kommentarer:

  1. Men åååå vilken söt liten vovve! En riktig liten ulltuss ser det ut som!
    Lapptäcket kommer att bli grymt, skymtar sköna retrotyger.
    KRAMAR, å vi måste ses hälsningar!
    Nina

    SvaraRadera
  2. Som hundägare så vet jag vilket roligt jobb du har framför dig, det blir belöning på belöning framöver, lycka till.............och täcket är bedårande och visst skall vissa saker ligga till sig för att blir riktiga klenoder!

    SvaraRadera